Wat is factos?

Vereenvoudig je facturatieproces en bespaar kostbare tijd als ondernemer!
Factos is een online facturatieplatform voor ondernemers. Het betalende platform voor ondernemers ondersteunt hen bij het volledige facturatieproces, van het opstellen van een offerte tot het verzenden van de factuur via e-mail, post of zelfs volledig digitaal via het Peppol-netwerk. Dankzij de integratie met de bank automatiseert Factos tijdrovende administratieve processen en bespaart het aanzienlijk veel tijd. Bovendien fungeert Factos als een gemakkelijk doorzoekbaar online archief.
1. Inkomsten
Eenvoudig facturen, offertes, bestelbonnen, leveringsbonnen en creditnota’s aanmaken en versturen.
Opmaken en versturen in 1-2-3
- Creëer snel en efficiënt facturen en andere financiële documenten.
- Zet offertes eenvoudig om in bestelbonnen, leveringsbonnen, facturen of creditnota’s.
- Maak je factuur op in je eigen huisstijl of voorzie meerdere templates voor facturen op maat.
- Laat je klanten sneller betalen dankzij een QR-codes van Payconiq by Bancontact of Mollie op je factuur.
Verstuur digitaal of op maat van je klant
- Verstuur je facturen op maat van je klant: als UBL via Peppol, als pdf via mail of geprint via Bpost.
- Factureer moeiteloos aan overheidsdiensten of internationale klanten dankzij ons officieel Peppol Access Point.
Beheer klanten en producten online of onderweg
- Importeer klanten-, leveranciers en productenlijsten.
- Importeer artikelen uit de CEBEO-catalogus op je facturen.
- Beheer je stock.


2. Uitgaven
Digitaliseer je aankoopfacturen en bonnetjes, op je computer of onderweg
Scan en importeer via e-mail, computer of je smartphone
- Importeer eenvoudig aankoopfacturen, bonnetjes of andere documenten dankzij de intelligente en zelflerende scanfunctie van de snelle invoer.
Creëer je eigen goedkeuringsflow
- Volg je uitgaven op de voet en stel een goedkeuringsflow in voor aankoopfacturen op maat van je bedrijf.
Bewaar je aankoopfacturen in de cloud als UBL-bestand
- Door ook je aankoopfacturen en bonnen om te zetten in digitale documenten kun je ze later sneller gaan verwerken en andere processen automatiseren. Je vindt ze bovendien een pak sneller terug.
3. Koppel je bank en automatiseer
Koppel je bankrekeningen, automatiseer tijdrovende processen en krijg inzicht in de financiële situatie van je bedrijf.
Koppel je bank zoals jij wil
- Koppel je bankrekeningen en importeer je digitale banktransacties via Ponto, Codabox, KBC of ons eigen gratis Billbank-systeem.
Automatiseer tijdrovende processen
- Billit controleert de betalingsstatus van inkomende en uitgaande facturen en verwittigt jou en je klanten wanneer facturen dreigen te verlopen.
- Betalingen doe je voortaan snel en foutloos dankzij de automatisch gegenereerde betalingsbestanden of de integratie met Bancontact of KBC Touch.
Rekeningstanden en financiële overzichten
- Op het dashboard beschik je over een overzicht van de financiële situatie van je bedrijf met rekeningstanden, btw-saldi en openstaande facturen.
- Maak eenvoudig rapporten met financiële data zoals omzet en kosten.








