Factos

Aan de slag

MET FACTOS

STAP 1: Inloggen en het instellen van uw bedrijfsprofiel

Bij het aanmaken van je Factos-account haalt Factos de beschikbare informatie over je onderneming op in de KBO. Wanneer je Factos voor het eerst opent kun je best eerst je bedrijfsprofiel vervolledigen en enkele basisparameters instellen. Ook indien je account werd aangemaakt door je boekhouder, kijk je voor de zekerheid best even deze informatie na.

1

2

STAP 2: Het toevoegen van leveranciers, klanten en producten

Bij het invoeren van nieuwe klanten of leveranciers raadpleegt Factos de beschikbare informatie in de KBO, net zoals het doet bij het ophalen van gegevens voor je eigen bedrijfsregistratienummer. Je kunt individuele klanten, leveranciers en producten handmatig toevoegen of je kunt met lijsten werken.

STAP 3: Het aanmaken van facturen en opvolgen van inkomsten

Nu alle basisinstellingen zijn ingesteld en je klanten en producten hebt, kun je documenten aanmaken en versturen. Het proces voor het aanmaken van offertes, bestelbonnen, leveringsbonnen, facturen en creditnota’s is hetzelfde en je kan documenten telkens omzetten in een ander soort document. In deze video tonen we hoe je een factuur aanmaakt, verstuurt en eventueel omzet in een creditnota.

3

4

STAP 4: Voeg uitgaven toe

Met Factos kun je niet alleen je inkomsten beheren, maar ook je uitgaven digitaliseren, automatiseren en archiveren.
Centraal in dit proces staat de snelle invoer. Dit is de digitale brievenbus van Factos, waarnaar je op verschillende manieren documenten kunt versturen en die deze documenten voor jou digitaliseert,dankzij een intelligent en zelflerend scan-mechanisme.